NAJBLIŻSZE WYDARZENIE

WEEKEND BODY & MIND

WEEKEND Body & Mind

Pałac Wieniawa
25-27 październik 2019

Trzy dni dla ciała, duszy i umysły.

Dla kogo ?

Wyjazd dedykujemy wszystkim tym, którzy pragną aktywnie się odprężyć, nie spiesznie zrelaksować i radośnie otworzyć na nowe. Tu twój umysł będzie mógł się wyciszyć i zdystansować do wielu spraw i problemów. Będzie to czas niemyślenia o codziennych stresach i goniących terminach. Skupisz się na odczuwaniu, obserwowaniu i po prostu byciu. Chcemy przywrócić Ci dobre samopoczucie i wewnętrzne zadowolenie.  Chcemy aby ten wyjazd był dla Ciebie odprężeniem, dzięki któremu powrócą Ci siły witalne  a umysł oczyści się z negatywnych myśli. Chcemy aby te kilka spędzonych wspólnie dni, dały Tobie zadowolenie i jeszcze większą motywację do życia.
Nie ma znaczenia wiek, płeć czy budowa fizyczna.

Co będziemy robić?

Zajęcia oparte na budowanie głębokiej świadomości, równowadze i koncentracji. Praca nad gibkością, siłą i ekonomiką ruchu.  Wszystko przy dźwiękach spokojnej, chillout-owej muzyki a także przy odgłosach natury.
Stretching odpręży Twoje ciało i poprawi zakresy ruchu w stawach,  głęboka relaksacja ukoi Twoje zmysły i przywróci Ci równowagę.  Pilates wzmocni Twoją siłę i usprawni organizm. Płynny, spójny ruch, jaki towarzyszy każdej lekcji, wyzwoli w Tobie harmonię i odnowi witalność. Nordic Walking na świeżym powietrzu, dotleni  Cię w całości. Wykłady i rozmowy, pozwolą Ci spojrzeć świeżym okiem na istotę rzeczy. 
Klimatyczne  SPA & Wellness:  sauny parowe i suche, basen z przeciwprądem, możliwość skorzystania z szerokiej  gamy zabiegów pielęgnacji ciała i urody, zapewnią Ci niesamowity relaks i odnowę biologiczną.

Agenda 25-27 październik, Pałac Wieniawa – Pdf

STRETCHING

Stretching jest jedną z najstarszych form terapii stosowanej i praktykowanej w starożytnych kulturach. Są to zajęcia rozciągająco-mobilizacyjne, mające na celu poprawienie ogólnej gibkości organizmu. Gibkość natomiast jest ważnym elementem naszej sprawności fizycznej a wysoki jej poziom usprawnia i ułatwia nasze życie codzienne. Mając gibkość na wysokim poziomie jesteśmy w stanie wykonać każde zadanie ruchowe, gdyż nas zakres ruchu w stawach jest maksymalny.

Trening ten nie tylko służy przywróceniu prawidłowych zakresów ruchu ale i ich utrzymaniu. Regularne i prawidłowe wykonywanie ćwiczeń rozciągających, nie tylko znosi podwyższone napięcie w ciele, w mięśniach i tkankach, ale przede wszystkim powoduje wydłużenie, co wpływa na długość mięśnia. Tak jak trening siłowy wpływa na przyrost mięśnia objętościowo tak stretchingowy wpływa na jego długość. Efektem tego jest większa elastyczność, gibkość i zakresy ruchomości a to skutkuje generowaniem większej siły.

Kolejną zaleta jest zapobieganie urazom. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom mięsień są przekrwione i bardziej przygotowane do obciążeń. Stretching wykonywany na mięśniach przykurczonych, czyli takich o zwiększonym napięciu, odgrywa istotna rolę w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Zapobiega przeciążeniom innych struktur naszego ciała.

PILATES

Pilates to forma ćwiczeń body mind czyli mentalnych, takich w których ruch jest spokojny, wyważony czy inaczej mówiąc świadomy.

A dokładniej, Pilates to praca od środka. Jak powiedział jego twórca Joseph Pilates to budowanie mocnych fundamentów swojego domu, jakby tworzenie podstaw do całej reszty która ma na nich stanąć. Dla nas te mocne fundamenty to silne mięśnie głębokie (mięśnie dna miednicy, mięsień poprzeczny , przepona , wielodzielny -przede wszystkim), ale także ich korelacja z mięśniami powierzchownymi. Dochodzi tu jeszcze praca w prawidłowym ustawieniu czyli odpowiedniej postawie, wsparta prawidłowym wzorcem oddechowym.

Oczywiście początki mogą być trudne, mozolne i monotonne. Zaczynamy poniekąd naukę od podstaw. Uczymy się prawidłowego, neutralnego ustawienia naszej miednicy, naszego kręgosłupa. Kolejnym krokiem jest nauka oddechu, potem nauka izometrycznego napięcia CORE czyli tych głębokich mięśni tułowia i dopiero teraz wprowadzamy ruch czyli aktywizujemy mięśnie globalne. I w każdym nowym ćwiczeniu i przy każdym kolejnym powtórzeniu – wszystko jeszcze raz od nowa – ustawienie, oddech, napięcie, ruch. Istotą rzeczy jest właśnie aby wszystkie to zgrać w odpowiednim czasie. Mówimy tutaj o tak zwanym napięciu wyprzedzającym czyli feedforward. Dużo myślenia , początkowo zagubienia i pytań w głowie. Ale warto. Oprócz kilku centymetrów mniej w obrębie tali, wysmuklonych i silnych kończyn – daje on o wiele więcej. Zaczynamy żyć bez bólu, jeżeli to ból sprowadził nas na te zajęcia. Ćwiczenia Pilates usprawniają całe ciało, oprócz zewnętrznych korzyści, czujemy się bardziej sprawni i świadomi swojej postawy na co dzień. Z czasem uczymy się jak korygować swoje wzorce, nasze ciało się niejako prostuje i nabiera siły, mocy.

ZDROWY KRĘGOSŁUP

ZDROWY KRĘGOSŁUP  to z reguły zestaw ćwiczeń mających na celu utrzymanie naszego kręgosłupa i stawów w dobrej kondycji. Pojawią się tu ćwiczenia mobilizacyjne i stretchingowy mające na celu rozluźnienie napiętych mięśni czego następstwem jest zwiększenie zakresów ruchu w zesztywniałych stawach.

Ćwiczenia stabilizacyjne wzmocnią wewnętrzy core czyli grupę mięśni najgłębiej położonych odpowiedzialnych za prawidłowe ustawienie i postawę naszego ciała.

Prawidłowe wzorce ruchowe nauczą nas poprawnej pracy z ciałem w naszych codziennych, schematycznych czynnościach. Dostrzeżemy podobieństwa pomiędzy sięganiem i podnoszeniem przedmiotu z podłoża a jego odpowiednikiem jakim jest przysiad.

Nasze ciała będą uczyć się świadomego ruchu. Z czasem zaczniemy zdawać sobie sprawę i być bardziej świadomi swojej postawy na co dzień. A już samo bycie świadomym to pierwszy krok do zmiany, poprawy a rezultatem tego jest lepsze samopoczucia na co dzień.

Ćwiczenia oddechowe które wplecione są w całe zajęcia mają na celu zaktywizować płuca, a w szczególności ich dolne płaty, które z wiekiem stają się bardziej leniwe i nieaktywne.

Ćwiczenia równoważne i koordynacyjne pozytywnie wpłyną na pobudzenie i synchronizację lewej i prawej półkuli mózgowej.

NORDIC WALKING

Sport wytrzymałościowy uprawniany na świeżym powietrzu. Swoją popularność zyskał pod koniec lat dziewięćdziesiątych w głównej mierze dzięki Skandynawom. Oni to zainspirowani jazdą na nartach biegowych, opracowali sposób chodzenia z kijami.

Technikę chodu Nordic Walking można nauczyć się już na kilku pierwszych spotkaniach, opanowując kilka podstawowych zasad takich jak: naprzemienna praca rąk i nóg, wybicie się za pomocą kija, zaciśnięcie i puszczenie dłoni na rękojeści kija w trakcie marszu.

Dzięki pomocy kijków maszerujący przemieszcza się sprawniej i szybciej. Angażowane są nie tylko mięśnie kończyn dolnych, jak w przypadku marszu czy biegu, ale również mocno stymulowane są mięśnie: kończyn górnych, klatki piersiowej i brzucha, co w konsekwencji wpływa na równomierne wzmocnienie całego ciała. W Nordic Walking uaktywniamy aż 90% masy mięśniowej dla porównania w samym marszu 60%.

Korzyści zdrowotne jest wiele. Poza rozwojem siły i wytrzymałości ramion, wzmocnieniem nóg, wzrasta stabilność i koordynacja. Pomoc kijów odciąża stawy o 30%, dlatego też, ten rodzaj wysiłku zalecany jest osobom w każdym wieku. W związku iż jest to aktywność o charakterze wytrzymałościowym – usprawnia się układ oddechowy i krwionośny. Dzięki pracy naprzemianstronnej, zwiększa się ruchomość kręgosłupa w odcinku piersiowym, przy jednoczesnym odciążeniu stawów barkowych. Poprawia się odporność, dotlenia się organizm gdyż jest to sport uprawiany na świeżym powietrzu. Usprawnia się metabolizm, 400kcal – 1h marszu, co ma pozytywny wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej.

TRENING AUTOGENNY SCHULTZA

Metoda pracy z ciałem uaktywniająca autonomiczny układ nerwowy. Mechanizmy tego treningu polegają na kierowaniu i skupianiu uwagi na ciężkości i ciepłocie lub chłodzie poszczególnych partii ciała. Ćwiczący przyjmuje wygodną pozycję leżącą, zamyka oczy i przykrywa się kocem. Wsłuchując się w subtelne sugestie prowadzącego, przekierowuje swoją uważność na siebie i na stany które się w nim pojawiają. Na chwilę, świat zewnętrzny przestaje istnieć.

Celowo wywołane odczucia sprzyjają stopniowemu rozluźnieniu i odprężeniu tkanki mięśniowej. Co za tym idzie, odczuwając coraz większą relaksację na poziomie fizycznym, pozytywnie wpływamy na stan naszego umysłu i myśli.

Trening autogenny Schultza wykorzystuje wiedze z zakresu badań psychoneuroimmunologii – medycyny zajmującej się badaniem korelacji pomiędzy stanem umysły a wpływem na zdrowie. Jest dowiedzione ze nasze myśli wpływają na jakość naszego życia, potrafią nas zmobilizować albo zdemotywować.

Trening autogenny uczy nas rozpoznawania myśli i świadomego posługiwania się umysłem. Szybciej jesteśmy w stanie się skoncentrować i rozluźnić. Pomaga on również w odnalezieniu wewnętrznej równowagi i powrotu do normalnego funkcjonowania. Dzięki regularności w jego stosowaniu zaczynamy zdawać sobie sprawę jaką drogą, negatywne wyobrażenia dostawały się do naszej podświadomości i uczymy się przekierowywać swoje wyobrażenia na pozytywną ścieżkę. A to wyzwala w nas nową motywację , energię i wiarę we własne możliwości.M

Gdzie?

Pałac Wieniawa, Rekowo Górne, Reda – historyczny a zarazem nowoczesny hotel, położony w Puszczy Darżlubskiej, z dala od zgiełku, hałasu, pośpiechu i trosk. Eleganckie, przestronne dwu i trzy osobowe pokoje z własną łazienką. Możliwość rezerwacji pokoju jednoosobowego. Do dyspozycji czajniczki w każdym pokoju. Dodatkowo klimatyczne SPA : sauny parowe i suche, basen z przeciwprądem, wliczone w cenę wyjazdu. Rozległy park wokół Pałacu z licznymi ławeczkami i atrakcjami. Pole do mini Golfa, Sala do Squash, sala do symulacji Golfa.

 Co będziemy jeść?

Restauracja Hotelu Wieniawa przygotuje dla nas  nietuzinkowe, pełnowartościowe  dania kuchni staropolskiej i śródziemnomorskiej. Śniadania w formie bufetu, obiad dwudaniowy z deserem, ciepła kolacja. Serwis kawowy, herbaciany, woda i soki. W pokojach do dyspozycji czajniczki.

Czy będzie chwila dla siebie?

Tak 

SPA & Wellness:  sauny parowe i suche, basen z przeciwprądem, możliwość skorzystania z szerokiej  gamy zabiegów pielęgnacji ciała i urody, po atrakcyjnych, bonusowych cenach dla grupy FITEVENT
Czas każdy może spędzić zgodnie ze swoim życzeniem – spacery po parku, mini golf i symulator gry w golfa, kosz z gazetami, planszówki.

Ile to kosztuje?

Rezerwacja i zaliczka  do 30 września 2019 – cena 750 zł,

Rezerwacja i zaliczka od 01 października 2019 – cena 850 zł,

KONTAKT

Mail: kontakt@fitevent.pl

Magda – 664 014 767

Maja – 726 44 30 70

Wyślij SMS ze słowem KONTAKT – oddzwonimy

ZAPISY

04-06 Pażdziernik 2019 – PAŁAC WIENIAWA, Rekowo Górne k.Gdyni

Wyślij swój mail jako wstępne zainteresowanie – odpowiemy niezbędnymi szczegółami do dalszej rezerwacji.

mail: kontakt@fitevent.pl

25-27 Październik 2019 – PAŁAC WIENIAWA, Rekowo Górne k.Gdyni

Wyślij swój mail jako wstępne zainteresowanie – odpowiemy niezbędnymi szczegółami do dalszej rezerwacji.

mail: kontakt@fitevent.pl

What are some of your favorite ios 10 click right over here features.